Konserwacja i smarowanie wiatrówek
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 2007-10-29, 10:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
41. Olej zabezpieczający przed utlenianiem powierzchni nie ma zastosowania w wiatrówkach. Do zabezpieczania używamy płynów wypierających wodę bo to poza ścieraniem jedyny wróg powierzchni oksydowanych.
42. Olej silikonowy w niewielkich ilościach do konserwacji uszczelek. Powinien się nadawać.
43. O ile wiem to olej wazelinowy nie będzie się nadawał do urządzeń mechanicznych pracujących pod dużymi obciążeniami. Zamiast tego polecam smar molibdenowy na sprężynę, prowadnicę i wybrane elementy tłoka.
44. Nigdy nie używamy w przypadku wiatrówek olejów penetrujących.
45. Nie mam pojęcia co to za olej ale wolał bym nie ryzykować.
46. Teoretycznie można by nim smarować elementy spustu, jednak podejrzewam że będzie za mało lepki. Spust i zawias lufy smarujemy smarem miedziowym.
Dlaczego używamy smarów molibdenowego i miedziowego?
Molibdenowy ma strukturę dzięki której układa się w bardzo cienkie warstwy mocno zwiększające poślizg i mogące pracować pod bardzo dużym obciążeniem. Używany w motoryzacji do przegubów o ile dobrze pamiętam.
Miedziowy ma charakterystyczny kolorek, jest bardzo lepki i pozwala na bardzo dobre rozprowadzenie na powierzchni trącej. Nadaje się do ciasno spasowanych elementów (np spustu) i nie wyciera się tak szybko jak inne smary.
42. Olej silikonowy w niewielkich ilościach do konserwacji uszczelek. Powinien się nadawać.
43. O ile wiem to olej wazelinowy nie będzie się nadawał do urządzeń mechanicznych pracujących pod dużymi obciążeniami. Zamiast tego polecam smar molibdenowy na sprężynę, prowadnicę i wybrane elementy tłoka.
44. Nigdy nie używamy w przypadku wiatrówek olejów penetrujących.
45. Nie mam pojęcia co to za olej ale wolał bym nie ryzykować.
46. Teoretycznie można by nim smarować elementy spustu, jednak podejrzewam że będzie za mało lepki. Spust i zawias lufy smarujemy smarem miedziowym.
Dlaczego używamy smarów molibdenowego i miedziowego?
Molibdenowy ma strukturę dzięki której układa się w bardzo cienkie warstwy mocno zwiększające poślizg i mogące pracować pod bardzo dużym obciążeniem. Używany w motoryzacji do przegubów o ile dobrze pamiętam.
Miedziowy ma charakterystyczny kolorek, jest bardzo lepki i pozwala na bardzo dobre rozprowadzenie na powierzchni trącej. Nadaje się do ciasno spasowanych elementów (np spustu) i nie wyciera się tak szybko jak inne smary.
Haenel Suhl 310 - IIWW Rifle Project
HW 25 oddałem żonie...
HW 25 oddałem żonie...
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2008-05-13, 19:36
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
Tak jak prezes pisze, molibdenowy w sklepie z częściami samochodowymi.
Będzie to smar do przegubów.
Co do miedziaka, w moim miasteczku znalazłem tylko w litrowych puszkach.
Za duży koszt.
Przy okazji zakupu sprężyny w "Konceptusie" zakupiłem również miedziaka.
Będzie to smar do przegubów.
Co do miedziaka, w moim miasteczku znalazłem tylko w litrowych puszkach.
Za duży koszt.
Przy okazji zakupu sprężyny w "Konceptusie" zakupiłem również miedziaka.
Uczę się strzelać od nowa

-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2008-03-16, 20:33
- Lokalizacja: znadjeziora
Tez używam takiego smaru i jest OK.Nie wiem skad bierze się nadwrażliwość na temat:smarowanie mechanizmów wiatrówki.Generalnie są to tak prymitywne urzadzenia,że zaszkodzić specjalnie nie można smarując czarnym a nie złotym smarem ...SlaweQ pisze:Tak jak prezes pisze, molibdenowy w sklepie z częściami samochodowymi.
Będzie to smar do przegubów.....

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
były kochane 9,był szmelc,był FWB 300,jest Baikal 512M i do tego dodam inne wyzwanie ...
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:32
- Lokalizacja: z kątowni
To i ja się podczepię pod wątek...czy smar do łożysk się nada do smarowania bebechów wiatrówki? mam tego dość spora puszkę, więc pomyślałem, ze może się obejdzie bez kupowania dodatkowych tubek....
Pozdroofka
Michał vel cruenzo
===
GAMO CFX + GAMO 3-9x40WR - jeszcze nie ochrzczony
w planach:
- Walther CP-99 i/lub Crosman 357
Michał vel cruenzo
===
GAMO CFX + GAMO 3-9x40WR - jeszcze nie ochrzczony
w planach:
- Walther CP-99 i/lub Crosman 357
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2008-10-21, 16:53
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Administrator
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
- Lokalizacja: Strzelno
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 2009-02-01, 11:51
- Lokalizacja: Lubuskie
Czy to sie nada do wiatrówki?http://www.allegro.pl/item560103519_sma ... f_vat.html
Diana SR
Hammerli HF 900
Hatsan 55 RS mod
Beretta M9A3
Beeman p17
Hammerli HF 900
Hatsan 55 RS mod
Beretta M9A3
Beeman p17
-
- Administrator
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
- Lokalizacja: Strzelno
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 2009-02-01, 11:51
- Lokalizacja: Lubuskie



Diana SR
Hammerli HF 900
Hatsan 55 RS mod
Beretta M9A3
Beeman p17
Hammerli HF 900
Hatsan 55 RS mod
Beretta M9A3
Beeman p17
-
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2009-03-16, 10:59
- Lokalizacja: Jarosław
-
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2009-03-16, 10:59
- Lokalizacja: Jarosław
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 2009-04-27, 19:24
- Lokalizacja: Łapy