Przy kupowaniu pokostu trzeba uwazać, bo jest też pokost syntetyczny i ten jest do d...
Kiedyś zabezpieczylem nim drzwi wejściowe, to się lepiły w nieskończoność. A olej lniany można kupić w sklepach zielarskich, 0.5 l za 10 zł.
Olejowanie i konserwacja drewna II
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2007-11-18, 22:32
- Lokalizacja: już nie midland
Pytanie niezbyt mądre zaowocowało cennymi radami,dzięki.Może jeszcze ktoś mnie uświadomi na temat wosku.Chodzi,z tego co wiem o wosk pszczeli.Czy świeczk z wosku pszcz do tego się nadają,jeżeli nie do gdzie kupić wosk,jaką konsystencję powinien mieć rozpuszczony w terpentynie wosk.
Hej Gerwazy,daj gwintówkę...
Z każdym dniem nieustannie zwiększa się grono osób, które mogą pocałować mnie w d**ę
H 100 stg-stg+alchemia+PP 3-9x40,ch-b4(?)+tasco4x20+genialne pomysły na tuning
Z każdym dniem nieustannie zwiększa się grono osób, które mogą pocałować mnie w d**ę
H 100 stg-stg+alchemia+PP 3-9x40,ch-b4(?)+tasco4x20+genialne pomysły na tuning
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 2007-10-06, 17:12
- Lokalizacja: Józefów
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Wg mnie, musisz miksturę utworzyć doświadczalnie. Zależy od gatunku drewna, jak będzie "piło" wosk. Śmietana z pewnością odpada, ale rzadszy syropik to myślę, że będzie OK.
Zakup wosku - jeśli jesteś pewny że świeczka jest z wosku pszczelego to już wosk masz. jeśli nie to to: albo alledrogo, albo sklep sprzedający miód, albo znajomy królika , który ma znajomego pszczelarza.
Zakup wosku - jeśli jesteś pewny że świeczka jest z wosku pszczelego to już wosk masz. jeśli nie to to: albo alledrogo, albo sklep sprzedający miód, albo znajomy królika , który ma znajomego pszczelarza.
Krzysztof
Quackenbush i nowsze
Quackenbush i nowsze
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 2007-11-14, 17:27
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 2011-02-12, 12:09
- Lokalizacja: Pruszków
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Starvax to dobra firma. Ja używałem bejc Dragona. Potem lekkie przepolerowanie papierkiem 1000, ewentualna poprawa bejcą. Następnie olej lniany kilkakrotnie w odstępach wymuszonych wysychaniem osady. Polerowanie mięciutką szmatką, na koniec ewentualnie wosk ( właśnie Starvax, bądź pszczeli). Bejca na bazie oleju lnianego i terpentyny - nie stosowałem.
Krzysztof
Quackenbush i nowsze
Quackenbush i nowsze
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
W temacie poniżej wspominałem o stosowaniu bejcy tejże firmy, do przyciemnienia orzechowej osady FWB 300:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... c&start=15
Są fotki przed i po, także plenerowe w wykonaniu Sławka-Bonzoo.
Dla mnie efekt zadowalający, nie ma obaw ze pogryzie się z nanoszoną warstwa oleju.
Nie nanosiłem nigdy wosku na odnawiane osady, ponieważ gdzieś czytałem że można to robić po wyschnięci (stwardnieniu, spolimeryzowaniu) ostatniej warstwy oleju.
W innym przypadku przedwczesne naniesienie wosku może odciąć dopływ tlenu do oleju i powodować tzw. lepienie się powłoki do rąk.
Zaznaczam tak czytałem i wolałem nie próbować.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... c&start=15
Są fotki przed i po, także plenerowe w wykonaniu Sławka-Bonzoo.
Dla mnie efekt zadowalający, nie ma obaw ze pogryzie się z nanoszoną warstwa oleju.
Nie nanosiłem nigdy wosku na odnawiane osady, ponieważ gdzieś czytałem że można to robić po wyschnięci (stwardnieniu, spolimeryzowaniu) ostatniej warstwy oleju.
W innym przypadku przedwczesne naniesienie wosku może odciąć dopływ tlenu do oleju i powodować tzw. lepienie się powłoki do rąk.
Zaznaczam tak czytałem i wolałem nie próbować.
Uczę się strzelać od nowa

-
- Posty: 716
- Rejestracja: 2011-02-12, 12:09
- Lokalizacja: Pruszków