Wiatrówka Crosman Vantage Nitro Piston
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-10-01, 22:45
- Lokalizacja: Warzymice / Szczecin
Wiatrówka Crosman Vantage Nitro Piston
Jak w temacie. Niedawno zakupiona, trochę postrzelane.
Czy ktoś wie coś więcej na temat tej wiatrówki, ewentualny tuning/dopieszczenie ?
Czy można po czasie(jak skończy się gwarka) przerobić na sprężynę zamiast tłoka gazowego?
W załączeniu przesyłam dla zainteresowanych schemat budowy.
Kolega z Cekausa coś podpowie czy można z tej wiatrówki coś wydusić ?
Moje pierwsze wrażenia są dobre, na tyle na ile mam doświadczenia z wiatrówkami (prawie żadnego). Vantage celny na 15 m (dalej nie miałem warunków aby testować) , duża moc i bardzo mały odrzut. Jedyny mankament który mnie drażni to spust jest oporny, trochę kombinowałem z śrubką regulacyjną ale wydaje mi się, że wymaga dobrego smarowania i obróbki.
Wdzięczny za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
Czy ktoś wie coś więcej na temat tej wiatrówki, ewentualny tuning/dopieszczenie ?
Czy można po czasie(jak skończy się gwarka) przerobić na sprężynę zamiast tłoka gazowego?
W załączeniu przesyłam dla zainteresowanych schemat budowy.
Kolega z Cekausa coś podpowie czy można z tej wiatrówki coś wydusić ?
Moje pierwsze wrażenia są dobre, na tyle na ile mam doświadczenia z wiatrówkami (prawie żadnego). Vantage celny na 15 m (dalej nie miałem warunków aby testować) , duża moc i bardzo mały odrzut. Jedyny mankament który mnie drażni to spust jest oporny, trochę kombinowałem z śrubką regulacyjną ale wydaje mi się, że wymaga dobrego smarowania i obróbki.
Wdzięczny za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Crosman Vantage Nitro Piston 4,5 mm
-
- Ściepnik
- Posty: 7973
- Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS
Przykro mi , ale to niereformowalny sprzęt. Można pokusić się o wymianę uszczelki tłoka . Ale też do czasu trwania gwarancji polecam wstrzemięźliwość w grzebaniu , bo jak zdechnie ten siłownik , to trza się z gwarantem kopać .
... ten system poprawnie działa w zakresie 14-17J i prawidłowo zrobiony pozwala zdjąć kapsel z 30m z otwartych. I mówię tu o sprężynie klasycznej , a nie o pseudo gas-ramie .
... co to znaczy celny ??? Bo dla jednego wiadro , dla drugiego kapsel ....ArqTras pisze:Vantage celny na 15 m
... to jaka to "moc" ??/ (chyba energia ??? ) ... ile Julianów ???ArqTras pisze: duża moc i bardzo mały odrzut.
... trzeba dobrać prawie dwa razy dłuższą , a wtedy zaczyna działać regulacja ...ArqTras pisze:trochę kombinowałem z śrubką regulacyjną ale wydaje mi się, że wymaga dobrego smarowania i obróbki.
Niczego nie należy wyduszaćArqTras pisze:czy można z tej wiatrówki coś wydusić ?

Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam
... często nie tam , gdzie celujemy

HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam



-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-10-01, 22:45
- Lokalizacja: Warzymice / Szczecin
Powtarzalna 10 w tarczy.. co to znaczy celny ??? Bo dla jednego wiadro , dla drugiego kapsel ....
I tu mogę spekulować tylko, ostatnio strzelałem tylko ze slavi i wydaje mi się że jest podobnie lub nawet trochę lepiej. Nie posiadam chrono do sprawdzenia... to jaka to "moc" ??/ (chyba energia ??? ) ... ile Julianów ???

Będę testował zgodnie z zaleceniem.... trzeba dobrać prawie dwa razy dłuższą , a wtedy zaczyna działać regulacja ...
Dlatego pytałem co można poprawić aby żyło mi się z nią lepiejNiczego nie należy wyduszać... ten system poprawnie działa w zakresie 14-17J i prawidłowo zrobiony pozwala zdjąć kapsel z 30m z otwartych. I mówię tu o sprężynie klasycznej , a nie o pseudo gas-ramie .

Dzięki serdecznie za uwagi.
Crosman Vantage Nitro Piston 4,5 mm
-
- Ściepnik
- Posty: 7973
- Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS
.... da się , nawet z tymi sru-glo . Mniej wiecej do 20m 1cm x 1cm.ArqTras pisze:Powtarzalna 10 w tarczy
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam
... często nie tam , gdzie celujemy

HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam



-
- Posty: 6035
- Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
- Lokalizacja: z Mokotowa
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-10-01, 22:45
- Lokalizacja: Warzymice / Szczecin
-
- Posty: 6035
- Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
- Lokalizacja: z Mokotowa
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-10-01, 22:45
- Lokalizacja: Warzymice / Szczecin
-
- Ściepnik
- Posty: 2879
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Arku, mam "dopieszczoną i dopolerowaną" QB57 . Taki Fiat 126p wśród wiatrówek. Która zadaje szyku dopiero na tarczy. I nie ma tam części od wiatrówkowego Roll Roysa. Same oryginalne, za wyjątkiem sprężyny gazowej od TYTANA GS750 i skórzanego tłoczka. Co nie znaczy, że popieram zakup tanich chinek komuś, kto nie ma możliwości wykonawczych. Pamiętam, że byłeś "na musiku" , ale MironTG sprzedawał karabinek BSA w cenie zbliżonej do Twojego Crosmana . Może, zamiast pierwszego zakupu, trzeba było wziąć na wstrzymanie i dłużej się rozejrzeć .ArqTras pisze:Nie mam Ferrari aby się nim pochwali
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-10-01, 22:45
- Lokalizacja: Warzymice / Szczecin
-
- Ściepnik
- Posty: 7973
- Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS
Przede wszystkim gdziekolwiek , jakkolwiek , natychmiast sprawdź energię tego egzemplarza . Istnieje duże prawdopodobieństwo , ze jest ponadlimitowy. To z kolei oznacza możliwość reklamacji
i wymiany na sprężynę ... 


Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam
... często nie tam , gdzie celujemy

HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam



-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-10-01, 22:45
- Lokalizacja: Warzymice / Szczecin
-
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2009-09-18, 10:11
- Lokalizacja: Mokotów/Sadyba
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-10-01, 22:45
- Lokalizacja: Warzymice / Szczecin
Chronograf będę miał pewnie w okolicy poniedziałku więc będę testował. Oczywiście podzielę się wynikami.
Mam pytanie czy śrut wystrzelony z tej wiatrówki (lub jakiejkolwiek do 17J) powinien wydawać głośny dźwięk po przebyciu około 2 - 5 sekund lotu. Strzał poziomo w dużą otwartą przestrzeń. Nie wiem jak opisać ten dźwięk ale zjawisko przypomina mi przelot samolotu z dużą prędkością, najpierw nic a potem świst coraz głośniejszy. Dotyczy to śrutu Exact Express Diabolo 7,87 gr 4,52 mm oraz Crosman Pointed 4,5mm . Czy ten dźwięk może oznaczać prędkość śrutu <=300 m/s ? Na oficjalnej stronie crosman wyczytałem, że mój model może osiągać do 1200 fps czyli coś kolo 365.76 m/s.
Vantage NP
Mam pytanie czy śrut wystrzelony z tej wiatrówki (lub jakiejkolwiek do 17J) powinien wydawać głośny dźwięk po przebyciu około 2 - 5 sekund lotu. Strzał poziomo w dużą otwartą przestrzeń. Nie wiem jak opisać ten dźwięk ale zjawisko przypomina mi przelot samolotu z dużą prędkością, najpierw nic a potem świst coraz głośniejszy. Dotyczy to śrutu Exact Express Diabolo 7,87 gr 4,52 mm oraz Crosman Pointed 4,5mm . Czy ten dźwięk może oznaczać prędkość śrutu <=300 m/s ? Na oficjalnej stronie crosman wyczytałem, że mój model może osiągać do 1200 fps czyli coś kolo 365.76 m/s.
Vantage NP
Crosman Vantage Nitro Piston 4,5 mm