vantage- pomoc w przeróbkach

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

mani3k_X
Posty: 44
Rejestracja: 2013-12-28, 19:27
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: mani3k_X »

hmm.. ten spust, to już wyższa szkoła jazdy. Raczej się na to nie porwę teraz. Co najwyżej zmienię śrubkę regulacji spustu na dłuższą.

Wiatrówka już rozebrana i poszczególne elementy wyczyściłem. Jutro obetnę sprężynę u znajomego i zakupię smary.

Mam jeszcze pytanie do Praktiko lub kogoś, kto wie o co chodzi. Na filmiku wspomniałeś, że wywalisz grzybek. Dlaczego?
tao_tsy
Posty: 235
Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: tao_tsy »

Ten grzybek jest dociążeniem tłoka jak też ma za zadanie utrzymywać centrycznie sprężynę w osi . Lepszym rozwiązaniem jest wymiana jego na grzybek z poliamidu (mniejsza masa) , mniejszy kop. Bez grzybka sprężyna będzie narażona na jej wyginanie się bez osiowości . To może spowodować jej eskę .
mani3k_X
Posty: 44
Rejestracja: 2013-12-28, 19:27
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: mani3k_X »

W moim mieście jest mały sklepik z wiatrówkami. Nie wiem czy można tam kupić części zamienne. Jutro po pracy podjadę zapytać o uszczelkę i ten grzybek z poliamidu. Gdyby się nie dało, to jadąc na oryginalnych elementach dużo stracę?
tao_tsy
Posty: 235
Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: tao_tsy »

Tu jeszcze na temat sprężyny jak ją ciachnąć od kolego z forum :
SlaweQ - 2012-05-29, 12:48
Tniesz pod kątem prostym do osi podłużnej sprężyny.
Delikatnie 1 zwój max, czyli w Twoim przypadku oryginalnie zarobiony koniec.

Potem rozgrzewasz nad palnikiem gazowym ostatni zwój i kombinerkami doginasz przyciętą końcówkę.
Trzeba uważać co by się nie poparzyć, całość niech sobie sama ostygnie.
Doszlifowujesz koniec na bocznej płaszczyźnie tarczy tnącej szlifierki, tylko nie dociskaj mocno drutu.
Tak aby końce nie zrobiły się fioletowe.
Potem tą płaszczyznę trzeba dopolerować na papierze, a w koniec w środku zfazować kamieniem kulistym lub stożkowym.
I wtedy masz sprężynę jak z rysunku b foto .
tao_tsy
Posty: 235
Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: tao_tsy »

Tu masz bardziej obrazowo szybki opis crosmana . Takie elementy jak prowadnica i grzybek ( kapelusz ) z poliamidu dorabia tokarz pod wymiar danej sprężyny.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=7038
Awatar użytkownika
Praktiko
Posty: 64
Rejestracja: 2013-08-05, 09:44
Lokalizacja: k/Białystok

Post autor: Praktiko »

tao_tsy, lepiej już nie można wytłumaczyć jak poprawić Vantaga :! Jeśli teraz mani3k_X coś zrobisz nie tak tylko twoja wina :D Grzybek zastępujemy czymś lżejszym , wywaliłem by odciążyć tłok, sprężyna się nie wypaczyła . Ze spustem to właśnie chodziło mi o to, że mani3k_X nie musi być fachowcem który poprawił już 20 spustów w Vantage i najnormalniej w świecie może tego nie potrafić dobrze zrobić , a jak zrobi źle to może być kłopot. Spust jednak jak najbardziej trzeba poprawić! Cokolwiek zrobisz , poprawisz będziesz czuł i widział różnicę :D Sprężyna szybko nie padnie szybciej kupisz nową wiatrówkę :mrgreen: Chyba , że strzelasz paczkę śrutu dzień w dzień :lol: Największą biedą w moim był cylinder , który na początku miał mniejszą średnicę niż na końcu :! Cud następny to po przeczyszczeniu lufy przez kolegę spadła prędkość i to znacznie. Uklepuje się uszczelka lufy ,oring najlepiej od razu kup nowy i wymień bo potem będą cuda na tarczy , a ty będziesz dumał co jest. Życzę powodzenia i naprawdę masz tu chyba wszystkie informacje o poprawie karabinka. Co do samego Vantaga to powiem, że mam lepsze , ale tego się nie pozbywam, zostaje ze mną. Trochę z sentymentu , a trochę z rozsądku(tyle pracy mojej i kolegi i oddać za bezcen). Pozdrawiam
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu
mani3k_X
Posty: 44
Rejestracja: 2013-12-28, 19:27
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: mani3k_X »

Właśnie zaczynam składać wszystko do kupy. Mam jeszcze 1 z gatunku głupich pytanie. Czy uszczelkę tłoka czymś smarnąć? Wydaje mi się to logiczne, ale nie dopatrzyłem się wzmianki o tym
tao_tsy
Posty: 235
Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: tao_tsy »

Delikatnie np. olejem silikonowym wargę uszczelki . I delikatnie wsadź tłok z uszczelką do środka co by się ona nie pokaleczyła .
mani3k_X
Posty: 44
Rejestracja: 2013-12-28, 19:27
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: mani3k_X »

No i z waszą pomocą jestem po pierwszej próbie poprawienia wiatrówki. Sprężyna nie wyszła tak idealnie jak na rysunku, ale równie dobrze jak było w oryginale. Nie udało mi się wymienić też grzybka na wykonanego z poliamidu, więc został ten co był. Po złożeniu wszystkiego do kupy i oddaniu 3 strzałów w pobliskie drzewo doszedłem do wniosków, że:
-sprężyna łatwiej się naciąga,
-nie kopci i nie wali smarem (przy okazji, przed wyczyszczeniem był zalany olejem silnikowym lub czymś podobnym)
-spust nieco wymiękł,
-nie szarpie już tak przy strzale
-sprężyna dalej brzęczy pomimo peta i nie wiem co jest tego powodem

Jutro, gdy będzie jasno zobaczę jak z celnością, ale jestem dobrej myśli. Dzięki wielkie za pomoc
tao_tsy
Posty: 235
Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: tao_tsy »

Z celnością różnie bywa i najczęściej pojawia się po paru paczkach :) . Pozostaje teraz ćwiczyć ,pykać śrutem i cieszyć się pykaniem :) . Trening sukcesem do celu :) . Powodzenia .
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

Brzęczy najpewniej z powodu zbyt luźnej prowadnicy sprężyny, bez dostępu do tokarki sam jej nie dorobisz.
mani3k_X
Posty: 44
Rejestracja: 2013-12-28, 19:27
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: mani3k_X »

Ponieważ teraz strzela mi się przyjemniej postanowiłem zakupić sobie lunetę. Zamówiłem oczywiście coś budżetowego, a mianowicie Point Precision 3-9x40AO z montażem wysokim w zestawie i z nim mam właśnie problem. Ni jak nie mogę spasować go z szyną. Nie chce siedzieć równiutko tylko 1 albo drugi ząbek w tylnej części nie zahacza o szynę. Winny dopatruję się w "wypustce" na bolec na montażu. Jest za duży i nie chce wleźć do dziury unosząc przez to montaż. Spotkaliście się z czymś takim? Nie wiem czy wina stoi po stronie wiatrówki czy optyki, a może ja coś skaszaniłem?
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

Wykręć kołek stopujący, oczywiście to jedno z rozwiązań. Można też dopasować otwór do kołka, lub też kołek do otworu.
W każdym bądź razie w miarę łatwo można ten problem rozwiązać.
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
mani3k_X
Posty: 44
Rejestracja: 2013-12-28, 19:27
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: mani3k_X »

To mi wygląda bardziej na slot na kołek niż sam kołek (puste w środku) choć mogę się nie znać. W każdym razie nie da się tego wykręcić. Wygląda to trochę jak pusty nit
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 22:26 przez mani3k_X, łącznie zmieniany 1 raz.
tao_tsy
Posty: 235
Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: tao_tsy »

Ten kołek w montażu pp jest szerszy jak otwór w szynie wiatrówki . Bez tego kołka będzie ryzyko cofania się montażu po szynie . Tak jak Marcin wcześniej napisał , trzeba dopasować rozmiary lub wymienić montaż na inny. Ale tu już dochodzą koszta.