karabinek łucznik predom kl 187 rok 1969

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7973
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Filo pisze:może jednak olej napędowy
... i diesel gotowy :P ... może jednak benzynka ekstrakcyjna . Ma być czysto , sucho i bez poślizgu ...
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2879
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Hiszpan63 pisze: i diesel gotowy
Olej napędowy też odparowuje , tyle że dłużej . Wyjątek bym zrobił tylko dla uszczelki skórzanej , bo nasączona " ropą " może dawać dym i po miesiącu .
Pawlos159
Posty: 42
Rejestracja: 2015-04-26, 18:09
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Pawlos159 »

Wielkie dzięki . A za obrus odpowiednia reprymenda była od mojej żonki ;). A własnie co z uszczelka ? Czym ją namoczyć ? czy nową kupić ?. I jaki smar sprężyny i tłoka jest potrzebny ? I jaką sprężyne dokupić ? Bo ta chyba jest juz mocno zajechana bynajmniej tak mi się wydaje ? ;) I jak wymienić uszczelke lufy? I ma może ktoś do odsprzedania kolbe- osade do mojego łucznika ? Może coś poleciie?
Paweł
Hatsan 90 QT SAS II gen RS
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

Reprymenda? To anioł nie żona, 99,9% żon powiesiłoby by za jaja.
No bawiąc się benzyną trzeba zachować zasady BHP - nie palić w trakcie pracy, choć fakt w domu bym jej nie użył.
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2879
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Pawlos159 pisze:A własnie co z uszczelka ? Czym ją namoczyć ? czy nową kupić ?.
No , niech mnie Przemek przeżegna kosturkiem , ale napiszę co ja zrobiłem z dwiema , czy trzema uszczelkami skórzanymi z którymi miałem do czynienia do tej pory . Uszczelka skórzana powinna być nawilżona olejem . Nie nasączona tylko nawilżona , po uprzednim umyciu w niewielkiej :> ilości benzyny i dokładnym wysuszeniu . Sucha uszczelka jest lepiej penetrowana przez olej . Do nawilżania stosuję kapkę syntetycznego (!) oleju silnikowego . Wydaje mi się :) , że w przeciwieństwie do olejów mineralnych mają mniejszą skłonność do samozapłonu . I niech Cię ręka boska broni użyć oleju jadalnego z braku lepszego , jak to się zdarzyło mojej ciotce , która nasmarowała nim mechanizm zegara z kukułką . Kukułka zdechła po kilku dniach , a zegar zaraz potem . Jeśli uszczelka nie ma wyszarpanych fragmentów na części cylindrycznej to wymieniać nie musisz . Te "wyszarpania" powstają przy montażu i demontażu jeśli wewnętrzne krawędzi otworów cylindra są źle ogradowane , lub w ogóle nie gradowane , jak w najtańszych " chinkach ". O smarach na tłok i sprężynę można artykuły pisać , ale Przemek już by mnie na pewno prześwięcił za pierwszy . Powiem tylko , że nawet gęstość smaru dobiera się w zależności od " mocy " energetycznej karabinka i jest to taka sama sztuka jak ze smarowaniem nart . Uwaga oczywiście bardziej dotyczy sprzętu wyczynowego a nie sportowo użytkowego . Ja , do smarowania tłoka i prowadnicy sprężyny używam smaru z dodatkiem dwusiarczku molibdenu ( do przegubów samochodowych homokinetycznych ) . Technikę smarowania tłoka mam taką : najpierw wprowadzam do suchego cylindra nawilżoną olejem uszczelkę tłoka i dopiero wtedy cienko smaruję smarem tłok . Po wprowadzeniu go do końca cylindra równie cienko smaruję widoczne wnętrze cylindra przy pomocy szkolnego pędzelka . Generalnie chodzi o to by smar nie znalazł się przed uszczelką tłoka .
Ostatnio zmieniony 2015-05-22, 20:48 przez Filo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7973
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Filo pisze:niech mnie Przemek przeżegna kosturkiem
... Obrazek ... nie ma takiej potrzeby . Wszystko co napisałeś jest w zgodzie ze sztuką Obrazek
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
Pawlos159
Posty: 42
Rejestracja: 2015-04-26, 18:09
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Pawlos159 »

Dzięki Włodzimierz za dobrą rade ! Do mycia wszystkiego jest już 5l benzyny ekstrakcyjnej :D. A co ze sprężyną jaką kupić ? Wyczytałem , że od od Hatsana 105 jest dobra! Ale tu zdaje się na opinie kolegów !
Paweł
Hatsan 90 QT SAS II gen RS
Pawlos159
Posty: 42
Rejestracja: 2015-04-26, 18:09
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Pawlos159 »

Witam . W lucznik przesmarowany zgodnie z instrukcją :) . Teraz kolejne pytanko. Jak wymienić uszczelkę lufy? I jak zlikwidować luz w napinaczu tzn . Końcówka od napinacza która wchodzi do cylindra czasami przy łamaniu wypada i sie blokuje . I trzeba rozkręcać .
Paweł
Hatsan 90 QT SAS II gen RS
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7973
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Pawlos159 pisze:Końcówka od napinacza która wchodzi do cylindra czasami przy łamaniu wypada i sie blokuje . I trzeba rozkręcać .
To są właśnie efekty wzmacniania czegoś , co nie powinno być wzmacniane . Masz zjechany napinacz lub rozjechany rowek napinacza . Albo jedno i drugie . Raczej do wymiany , ewentualnie do napawania i obróbki pilnikiem .
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
Pawlos159
Posty: 42
Rejestracja: 2015-04-26, 18:09
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Pawlos159 »

Gzie mogę dostać nowy napinacz? I czy dostane go gdzieś jeszcze ?
Paweł
Hatsan 90 QT SAS II gen RS